درباره ما
در این سایت انواع فرصت های کسب درآمد آنلاین برای شما جهت افزایش درآمدتان از طریق ما ارائه می شود . با ما همراه باشید .

بیشتر بدانید...
موضوعات سایت
مطالب پیشنهادی
پیوندهای برگزیده
حراج میان فصل دیجی استایل

بهترین فاست با رنک بالا
Cointiply
بهترین سایت کسب بیت کوین

تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان موفقیت آنلاین وآدرس http://joinitnow.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد
کاربران
آمار
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 77
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 9
باردید دیروز باردید دیروز : 59
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 3
بازدید هفته بازدید هفته : 9
بازدید ماه بازدید ماه : 618
بازدید سال بازدید سال : 2,036
بازدید کلی بازدید کلی : 30,292

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.217.110.0
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
:: تبلیغات شما در اینجا ::

 

در ماه‌های اخیر شما هم ممکن است چیزی به نام متاورس شنیده باشید. شاید خوانده باشید که متاورس قرار است جایگزین اینترنت شود یا اینکه همه ما قرار است در آن زندگی کنیم.ایده متاورس این است که فضاهای آنلاین جدیدی ایجاد می‌کند که در آن تعاملات افراد می‌تواند چند بعدی باشد. جایی که کاربران می‌توانند خود را در محتوای دیجیتال غوطه‌ور کنند نه اینکه صرفاً آن را مشاهده کنند.

اگر بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم، می‌توان گفت که متاورس از فضاهای مجازی تشکیل شده‌است که در آن افراد می‌توانند، به جای اینکه به صورت فیزیکی کنار هم باشند، در دنیای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ساده‌ترین تعریفی است که حتی "مارک زاکربرگ" هم بیان کرده‌است.

البته اگر بخواهیم کمی جامع‌تر بیان کنیم، می‌توان به تعریف آقای متیو بال اشاره کرد:

متاورس شبکه‌ای جهانی و البته مجازی است که در آن افراد به صورت مجازی می‌توانند با هم ارتباط داشته ‌باشند. نکته اصلی اینجاست، هویت افراد و ماهیت اشیا با هم پیوستگی لازم را دارند. در حقیقت شما انگار به دنیای واقعی اما در شکل مجازی وارد شده‌اید.

باید گفت که متاورس، یک دنیای فراتر از حالت فیزیکی است. افراد در آن دارای هویت مستقل و منسجم، همانند دنیای واقعی دارند و می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را در شکل مجازی انجام دهند. جایی است که کاربران می‌توانند خود را در محتوای دیجیتال غوطه‌ور کنند نه اینکه صرفاً آن را مشاهده کنند.با استفاده از نرم‌افزار منبع باز ساخته شده است که هر کسی می‌تواند از آن برای ایجاد متاورس خود استفاده کند. همچنین اشخاص به صورت آواتارهای مجازی، تشکیل شده‌اند و در قالب همین آواتارها می‌توانند، فعالیت کنند. این کشور پول و اقتصاد، قوانین و هنجارهای اجتماعی خود را خواهد داشت.   البته شرط اول ورود به فضای متاورس، داشتن هدست واقعیت مجازی و عینک هوشمند واقعیت مجازی در کنار اینترنت پرسرعت است.

تاریخچه

این کلمه در سال 1992 در رمان علمی تخیلی دیستوپیایی به نام Snow Crash نوشته نیل استفنسون ابداع شد. در این کتاب، متاورس مجموع واقعیت‌های مجازی و افزوده‌شده است که بر روی یک "خیابان" بسیار طولانی متمرکز شده‌اند که مردم به‌عنوان آواتار در آن راه می‌روند و می‌توانند با استفاده از عینک و اتصال به پایانه‌ها به آن دسترسی داشته باشند. از آن زمان، کلمه»metaverse«برای توصیف انواع ابتکارات متمرکز بر ایجاد یک واقعیت مجازی دائمی‌تر که به زندگی فیزیکی ما نفوذ می‌کند، استفاده شده است.

 

پسوند متا به معنای«پشت یا فراتر» است، همچنین می‌تواند به معنای « جامع تر» و حتی  «متحول کننده» باشد. نیمه دوم کلمه ،verse ،

از کلمهmetaverse مشتق شده است. به طور کلی، کلمه universe  به دنیای مجازی اشاره دارد که یک شکل جدید از جهان فیزیکی است.

 

ویژگی‌های متاورس چیست؟

متاورس ویژگی‌هایی دارد. ویژگی‌هایی که باعث شده تا این حد بر سر زبان‌ها بیفتد و به عنوان آینده نسل اینترنت نامیده شود. ویژگی‌های متاورس شامل موارد زیر هستند:

   به دلیل فضای سه بعدی آن، حضور واقعی را برای کاربران، تداعی می‌کند. البته برای دستیابی به این حضور باید از عینک‌های سه بعدی  و چند بعدی مخصوص استفاده کرد.

  تعامل و همکاری ویژگی دیگر متاورس است. به این صورت شما می‌توانید به هر کجا از فضای متاورسی سفر کنید و با بقیه در دیگر فضاها ارتباط برقرار کنید. همچنین به راحتی می‌توانید، فعالیت‌ها از جمله خرید و فروش را انجام دهید.

  استانداردسازی از دیگر ویژگی‌های حیاتی و مهم متاورس است. در واقع، ساخت تجهیزات و ویژگی‌ها بر اساس استانداردی انجام می‌شود تا متاورس های مختلف بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

  همزمانی ویژگی دیگری است که بر اساس آن کاربران در کشورهای مختلف و با فاصله زیاد می‌توانند در یک واحد ارتباط داشته باشند.

  تمامی اطلاعات در همان لحظه در اختیار کاربران فعال متاورس قرار می‌گیرد. به این قابلیت سرعت می‌گویند.

  شما در متاورس می‌توانید، هر وسیله و ساختمانی را به هر شکلی که می‌خواهید، بسازید. ابزارهای جدید ذخیره شده و در مراجعات و استفاده‌های بعدی شما وجود خواهند داشت.

  در این فضا، دیگر خبری از هزینه‌های رفت‌وآمد و خرید وسایل نیست.

 

کاربردهای متاورس چیست؟

حالا به مهم‌ترین بخش، یعنی کاربردهای متاورس می‌رویم. مسلماً وارد شدن به این فضا، اگر بدون کاربرد و مزیت باشد، بعد از چندی به فراموشی خواهد رفت؛ اما چنین چیزی قرار نیست که برای متاورس اتفاق بیفتد. مهم‌ترین کاربردهای متاورس شامل موارد زیر هستند:

  یکی از مهم‌ترین کاربردها در حوزه پزشکی است. با استفاده از این عینک و هدست می‌توان آناتومی بدن انسان را ایجاد کرد و از آن برای اهداف آموزشی یا بررسی وضعیت بیمار، بعد از عمل دسترسی پیدا کرد.

  به راحتی می‌توان فضاهای بسیاری را برای دانش آموزان و دانشجویان شکل داد. فضاهایی مانند فضا یا سفر به جنگل‌های آمازون و دیدن حیوانات از نزدیک، برای اهداف آموزشی ایجاد کرد.

  بازی شاید یکی از بهترین کاربردهای متاورس باشد. با استفاده از این فناوری، شما دیگر در فضای دوبعدی نیستید؛ بلکه به نوعی در دل خود بازی خواهید بود و این می‌تواند احساس واقعی‌تری را برای کاربران به وجود بیاورد.

  سفر رفتن را همه دوست دارند؛ اما آیا امکان آن وجود دارد؟ مسلماً خیر. چه کسی دوست ندارد تا برای یک بار هم که شده به دل جنگل‌های آفریقا برود و حیوانات وحشی را از نزدیک ببیند. باید گفت که این دیگر با متاورس آرزو نیست. به راحتی می‌توان به هر نقطه‌ای و بدون هیچ هزینه‌ای سفر کرد؛ آن هم در هر لحظه‌ای که می‌خواهیم.

  گروه‌های نظامی می‌توانند فضای جنگ را قبل از هر عملیات مهمی در متاورس پیاده‌سازی و تمرین کنند.

  فروش ملک و خرید زمین از مهم‌ترین کاربردهای متاورس خواهد بود. به این صورت هر مشاور املاکی می‌تواند، فضای سه بعدی از ملک و محیط اطراف آن را در اختیار مشتریان قرار دهد.

متاورس همچنین خود را به عنوان یک پروژه بلاکچین عمومی و منبع باز معرفی می‌کند که هدف آن ارائه زیرساخت اصلی برای اهداف اجتماعی و شرکتی است. هدف آن ایجاد جهانی است که در آن دارایی‌های دیجیتال (توکن هوشمند متاورس و توکن قابل شناسایی متاورس) و هویت‌های دیجیتال (آواتار) از تراکنش‌های دارایی از طریق یک واسطه ارزشمند (اوراکل)  پشتیبانی کنند. متاورس یک واقعیت دیجیتالی است که جنبه‌های رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و ارزهای دیجیتال را ترکیب می‌کند تا به کاربران امکان تعامل مجازی را بدهد.

متاورس فضاهای آنلاینی ایجاد می‌کند که در آن تعاملات کاربر چند بعدی‌تر از فناوری فعلی است. به جای مشاهده صرف محتوای دیجیتال، کاربران در متاورس قادر خواهند بود خود را در فضایی غوطه‌ور کنند که در آن دنیای دیجیتال و فیزیکی همگرا می‌شوند. این کلمه زمانی در اخبار ظاهر شد که در اواسط اکتبر 2021 شایعاتی در مورد تغییر نام تجاری فیس بوک با نامی جدید برای پذیرش تعهد این شرکت به متاورس شروع شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، نام جدید متا را در کنفرانس فیس بوک کانکت  2021 در 28 اکتبر اعلام کرد و وب سایت جدیدش آن را به عنوان «یک شرکت فناوری اجتماعی» معرفی کرد. در آینده، شما قادر خواهید بود با دوستان و خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، یاد بگیرید، بازی کنید و یا خرید کنید. تجربیات کاملاً جدیدی که واقعاً با طرز فکر ما در مورد رایانه یا تلفن امروز مطابقت ندارد.

فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در متاورس ترکیب شده‌اند تا حسی از حضور مجازی ایجاد کنند. مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ معتقد است که عینک‌های واقعیت افزوده در نهایت به اندازه تلفن‌های هوشمند گسترده خواهند شد. در اکتبر 2021 فیس‌بوک اعلام کرد که قصد دارد 10000 شغل جدید با مهارت بالا در اتحادیه اروپا (EU) ایجاد کند تا به شکل‌دهی متاورس کمک کند. در یک بیانیه مطبوعاتی در 17 اکتبر 2021 اشاره کرد که «متاورس مرحله جدیدی از تجربیات مجازی به هم پیوسته با استفاده از فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در قلب آن این ایده وجود دارد که با ایجاد حس بیشتر «حضور مجازی»، تعامل آنلاین می‌تواند به تجربه تعامل حضوری بسیار نزدیک‌تر شود. »

انتظار می‌رود که علاقه به متاورس به طور قابل توجهی افزایش یابد زیرا سرمایه گذاران و شرکت‌ها می‌خواهند بخشی از آنچه که می‌تواند در آینده بسیار تحول ایجاد کند، باشند. زاکربرگ در گفت‌وگو با سایت فناوری The Metaverse گفت:

 « من فکر می‌کنم که این بخش بزرگی از فصل بعدی برای نحوه تکامل اینترنت پس از اینترنت تلفن همراه خواهد بود و فکر می‌کنم که این فصل بزرگ بعدی برای شرکت ما نیز خواهد بود. »

در پاسخ به اینک متاورس چیست فیس‌بوک متاورس را اینگونه تعریف می‌کند:

 «مجموعه‌ای از فضاهای مجازی که می‌توانید با افراد دیگری که در همان فضای فیزیکی شما نیستند، ایجاد و کاوش کنید. »

 همچنین زاکربرگ در سخنرانی هفته گذشته خود در فیس بوک کانکت یک چشم‌انداز باشکوه از متاورژن را به عنوان«اینترنت حتی فراگیرتر و تجسم یافته تر»توصیف کرد که در آن شما می‌توانید تقریباً هر کاری را که تصور کنید انجام دهید. با دوستان و خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، یاد بگیرید، بازی کنید، خرید کنید، بسازید و… .

 




 

 



نویسنده : admin
[ ] [ ]
بازدید : 16


:: نظربدهید ::
کد امنیتی رفرش
::جدول روند قیمت ارزهای دیجیتال بر حسب واحد پولی::
:: جستجوگر پیشرفته سایت ::



ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مطالب پربازدید
نیم نگاه
مطالب گوناگون
لینکستان
خواندنی ها
نظرسنجی
با تشکر از شرکت شما در نظر سنجی ، نظر کلی شما در مورد این سایت چیست ؟
جستجو

امکانات جانبی

تمامی حقوق متعلق به وبسایت موفقیت آنلاین - انواع فرصت های کسب درآمد اینترنتی می باشد. قدرت گرفته از رزبلاگ - طراحی و کد نویسی مجدد توسط : تیم طراحان رزبلاگ - طراحی و کد نویسی توسط : skydesign.